Sunday, September 19, 2010

03 - Pertemuan tidak dirancang

3rd post.


Sesampai kami di kantin, Bard buat hal.


"Im, aku nak gi tandas jap le. Ape omputeh kata, calls of nature?"
"Mase nie la kau nak suruh aku usha sorang2"
"Alah, bagi ketenangan kat kau sket. Kejap je nie"
"Okeh, macam tak biasa aku duk sorang"
"Hehe kau kan penakut"
"Sejak bile!"

Dan Bard terus lari dalam keadaan tergesa-gesa. Kurang intelektual punya kawan.


Aku sedang meng-revise buku sains seorang diri. Al-maklumlah, esok periksa. Pelajar cemerlanglah katakan, belajar last minute pun masuk kepala. Dan entah kenapa hari nie, aku tiada mood untuk mengusha.

Dan selepas beberapa minit, aku menggeliat. Ahh payah pula tajuk nie. Dan aku memerhati sekitar kantin.

"Ehh, itu macam.. gadis misteri itu hari?"

Dan ya, wajahnya tidak ku lupakan. Dia berlalu melepasi aku. Sambil menguntumkan senyuman. Dan aku? Terkedu.

No comments:

Post a Comment