Sunday, September 19, 2010

09 - Kenapa aku?

9th post.


"Im, tolonglah faham saya"
Aku terkedu.

Tak mungkin. Kenapa aku? Aku melihat jam tanganku. Baru lima minit berlalu aku menegur dia. Kenapa aku?

"Hai liza! Maaflah lambat, trafik jem tadi"
"Banyak la awak dalam sekolah pun trafik jem"
"Takdelah, gurau pun tak boleh? Tadi terlambat siap eksperimen. Sorry lah ye?"
"Hmm takde ape. Jom duduk kat bangku tu"
"Ok puteri. Tau la takut panas hahaha"
"Penat berdiri tunggu awak"
"Yelah, sorry. Jadi. Kenapa nak jumpa saya?"
"Sebenarnya..."

Ahh, kenapa aku? Tidak ada orang lainkah?

"Sebenarnya.. saya suka kat awak"
"Dah lama saya tau, suka sebagai kawan. Cepatlah, kejap lagi saya nak pergi rumah kawan. Ada apa nak jumpa?"
"Tak, saya... saya dah lama suka kat awak. Em boleh tak saya nak lebih dari kawan?"
"Kenapa saya?"
"Saya dah lama suka kat awak"
Aku terdiam.
"Im, tolonglah faham saya"
Aku bingkas bangun.
"Awak hantar saya borang beserta gambar ye, nanti saya check application awak"
"IIIIMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM!!!!!!!!"

Dan aku terus berlalu. Biar betul gadis ni. Kenapa aku?

No comments:

Post a Comment