Sunday, September 19, 2010

12 - Keliru.

12th post.


"Liza!"

Liza menoleh ke arahku. Tiada kuntuman senyum seperti dulu. Tiada juga riak kecewa mahupun marah.

"Awak sibuk?"
"Tidak. Kenapa?" sambutnya dingin.
"Em saya nak cakap pasal haritu. Pasal yang Bard cakap tu sumanya salah"
"Jadi, memang benarlah awak suka saya?"
"Ha?"
"Bard cakap haritu awak elakkan dari saya sebab awak taknak jumpa saya lagi, and awak taknak saya kacau awak lagi.
"Err"
"Jadi betullah awak suka saya?"
"Err"
"Im, tolong terus terang dengan saya"
"Awak tak faham.."
"Kalau awak taknak cerita, camner saya nak faham?"
"Terlalu complicated"
"Ringkaskan"
"Kisah lalu"
"Habistu?"
"Awak.. Abaikan sahaja"
"Sampai bila awak nak lari dari saya?"

Dan aku terus berlalu. Liza. Engkau tidak sesempurna Ima. Engkau tidak sehebat Ima. Engkau takkan faham cinta aku pada Ima.

No comments:

Post a Comment