Monday, September 27, 2010

21 - Malam itu.

Malam itu bulan mengambang. Dan aku teringat kisah lama. Kisah aku dan Ima. Dahulu aku selalu menelefon Ima di waktu malam. Dan aku selalu mengingatkan Ima, walaupun aku berada di sini, dan dia berada di sana, tapi kami tetap memandang bulan yang sama. Itu dahulu.

Dan kini, aku tidak lagi memandang bulan. Kenangan yang kurasakan pahit.


Im, awk kata nk msg sy.

Ops! sry terlupa. Byk betul hw ckgu kasi ni.

Yelah. Jd apa yg awk nk tnya td?

Oh, yg itu. Apa jwpn awk?

Soalannye ape cik abg oi.

Eh, awk xdgr ke soalan td?

Tak la. Awk ckp laju sgt.

Laa serious xdgr?

Sy ckp x, x-lah.

*Ah sengal. Serius sengal!!"

Em, xpelah liza.

Jadi soalannye apa?

Err perlu ke sy ulang?

Perlu!

Xyah la ye?

Awk, karang sy merajuk cam aritu...

Ok2. Jp, 5 min lg sy kol. 


Dan malam itu seperti ulang tayang petang tadi. Cuma aku cakap dengan lebih perlahan. Dengan lebih jelas. Tiada kesalahan tatabahasa. Ayat baku sehabis-nya.

Dan malam itu juga, aku merenung ke luar tingkap. Mencari sinar bulan di sebalik awan yang melindung. 

Itu dia. Bulan yang ku-nanti selama ini :)


p/s : ni bukan ending lg ye. stop kejap. nak exam lusa haha

No comments:

Post a Comment