Sunday, September 19, 2010

11 - Penyelamat ke?

11th post.


Sudah dua minggu liza tidak menegur aku. Malu barangkali? Janji dia tak kacau hidup aku lagi.

"Bard, ubat apa kau taruk dalam air liza. Senyap dua minggu"
"He eleh, takkan kau dah rindu kot"
"Aku tanya ajelah"
"Aku slow talk sikit dengan dia hari itu"
"Kau what?!"
"Rileks bro, slow talk je"
"Kau cakap ape?"
"Err.."
"Bard, kalau kau sayang motor kau, baik kau cakap"
"Err aku cakap.."
"Kau cakap..?"
"Aku cakap kat dia, kau perlukan masa untuk bagi jawapan. Dan hakikatnya..kau.."
"Aku apa?"
Bard bangun dari tempat duduk, dan merenung jauh ke taman sains
"Dan hakikatnya kau suka juga kat dia"
"BAAARRRRDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD"

Dan sebelum aku sempat mematahkan leher Bard, Bard sudah angkat seribu langkah diiringi deraian ketawa.

No comments:

Post a Comment