Tuesday, December 14, 2010

58 - Minta bantuan

Terdengar pintu dibuka orang. Lamunan Liza terhenti. Roomatenya baru sahaja pulang, dengan berpakaian senaman. Tekanya baru pulang beriadah. Roomatenye boleh tahan aktif dalam bola jaring. Top scorer kolej kediamannya. Orangnya pun boleh tahan, tapi sayang, masih belum berpunya. Jual mahal.


Dengan tidak semena-mena Liza tersenyum melihat rakannya. Dia mendapat satu idea! Tapi kawannya pula terkejut melihat reaksi Liza. Baru tadi nampak macam muram, tapi sekarang senyum sampai ke telinga. Kadang-kadang seram juga sebilik dengan Liza, macam ada masalah mental.



Jangan bunuh aku! Aku belum kahwin lagi.



Liza mengangkat kening mendengar percakapan roomatena. Sedikit tidak faham. Rakannya segera menyambung.



Tadi muram, pastu senyum. Sekarang buat-buat tak faham. Eii memang mental-lah kau seorang ni.



Liza mengecilkan anak mata. Geram. Sempat lagi dia disindir. Tapi Liza buat-buat tenang, sebab dia nak minta pertolongan sahabatnya. 



Em wei, minta tolong sikit boleh?


Ha tolong apa? Duit sorry lah ea. Aku nak beli beg tangan idaman tuuu.


Tak. Pinjam laptop. Dengan broadband sekali. Pleaseeeeeeeeee

Liza merayu


Eh bukan assignment tu dah lama siap ke? Ke ada assignment baru?


Tak, bukan assignment. Adalah.


Baik kau cakap. Kalau tak, aku tak kasi.


Alah facebook je. 




Dan setelah beberapa minit 'bertengkar', rakannya mengalah. Ahhh lantak kau lah Liza, malas aku nak layan.

No comments:

Post a Comment