Tuesday, December 14, 2010

56 - Insiden di cafe

Liza berjalan seorang diri ke cafe. Sudah lumrah hari khamis, kelas pack. Dan bermakna Liza lunch seorang diri lagi lah. Liza malas hendak bungkus dan bawa ke bilik, leceh hendak menjamah di bilik. Sudah lah haritu air milo tertumpah di atas katil. Trauma trauma.



Dan ini bukannya cerita di mana Liza duduk dan lelaki itu datang mengorat Liza. No no no...



Liza memesan milo panas. Sambil menanti abang cafe itu membancuh, Liza memerhati sekeliling, mencari kelibat manusia yang dia kenal. Boleh juga buat teman berborak sambil makan. Tapi hampa, semuanya dia tidak kenal. Seorang lagilah harini..



Dik



Liza masih lagi memerhati televisyen 16 inch yang tergantung. Siaran pun tak best. Ah bosan2!



Dik oo dik



Liza menoleh ke belakang. Mengharapkan pelajar yang baru datang ke cafe itu salah seorang rakannya. Sekali lagi Liza hampa. 



Dik, air dah siap ni. Nak ke taknak?



Liza tersedar dari lamunan. Dengan tersipu dia mengambil cawan milo panas itu. Dia segera berpusing hendak 'lari' dari abang cafe itu. 


Aaaaaaahhhhh!



Liza sedikit terkejut. Separuh cawannya penuh dan separuh lagi kosong. Dan separuh yang kosong itu tertumpah di atas lengan seseorang. Lelaki itu mengelap lengannya dengan tisu. Mukanye berkerut menahan panas. Hampir setiap pasang anak mata memerhatikan dua insan itu. 



Liza tergamam.


Awak?


Lelaki itu memandang Liza.



Awak?



Entah kenapa, tapi rasa air milo panas di lengannya seakan hilang. Dan lelaki itu hanya tersenyum terlihat muka Liza yang sedang ke-cuak-kan.



No comments:

Post a Comment