Sunday, December 12, 2010

42 - Truth hurts. Really.

Im terduduk. Kecewa. Im mengepal penumbuk, lalu dilepaskan di atas lantai simen bilik tidurnya. Tak sakit. Sebab hatinya lebih sakit!


Im tidak menyangka sahabat rapatnya akan membuat Im sebegini rupa. Menikamnya dari belakang, mengkhianatinya. Lebih-lebih lagi manusia yang dianggap sahabat sejatinya itu, Bard. Kawan? Ah, kau yang minta Bard, kini kita menjadi lawan.


Siang tadi Im terlihat Liza di pekan. Setengah jam Im mengekori Liza. Sehinggalah ke kedai 7-eleven. Dan kemudian, lelaki itu, lelaki yang pernah Im anggap kawan sejati, duduk berdua dengan Liza. Mesra. Sungguh Im tak sangka! Celaka punya kawan!


Patutlah Liza rela meninggalkannya dulu. Patutlah Bard seperti langsung tidak ambil kisah tentang Liza pindah, sebab sememangnya Bard sudah mengetahui dari awal lagi. Ah nanti kau Bard. Gelora hati Im semakin membuak. Dendam, harus dibalas.


Liza, Ima dan Bard. 3 manusia yang pernah memberi erti dalam hidupnya. Seorang demi seorang meninggalkannya. Im sudah pasrah dengan hidupnya, mungkin sesetengah orang ditakdirkan untuk tidak merasai apa itu bahgia. Hanya untuk merasai derita.


Tapi Im tidak tahu bagaimana harus membalas dendam. 

No comments:

Post a Comment