Monday, December 13, 2010

49 - Pertemuan tak disangka

Hai. Ingat saya lagi?



Liza hampir2 jatuh terduduk. Terkejut. Makhluk mana pula tak reti bagi salam ni!



Eh maaf. Saya tak maksud nak takutkan awak.


Eh tak tak. Takde apa.


Betul ke ni?


Ya. Err awak. Yang hari pendaftaran tu kan?


Yep. Ingat dah lupa dah. So kenapa seorang je kat sini?


Err? Sukahati saya lah.


Bukan. Maksud saya, kenapa taknak join mereka di kat sana. 


Saya suka bersendiri.


Problem?


Hei, you are a pessimistic person. Tak semua manusia yang suka menyendiri mesti bermasalah.


I'm just asking..


Sorry, tak bermaksud nak marah awak.


It's okay. So can I join you?



Dalam hati Liza berdebar. Ah berdua? Never. 


Sorry but saya ada too much assignment. Maybe next time. 




Dan Liza bergegas pergi. Hendak segera pergi jauh sebelum dia membenarkan hatinya terusik. Biarkan lelaki itu menganggapnya sombong, dia tidak kisah. Dia cuma tidak mahu memberi lagi hatinya kepada orang lain untuk dijaga. Dia boleh hidup sendiri. Dia tidak perlukan sesiapa.


Dan lelaki itu hanya tersenyum melihat karenah Liza. Takutkah gadis itu dengan aku? Atau hanya sekadar jual mahal. Atau mungkin sudah berpunya dan takut untuk mendekati lelaki lain. Hmm next time aku akan tanya..




No comments:

Post a Comment