Sunday, December 12, 2010

43 - Kau khianat!

Kau khianat! 



Ap..



Dush. Satu tumbukan dilepaskan di muka Bard. 


Kawan jenis apa kau ni?



Bard terkedu. Im?



Satu tumbukan lagi dilepaskan di perut Bard. Bard terduduk di tanah. Kedengaran Bard mengerang sakit. 



Im, kenapa kau ni?



Dan Im memegang kepala Bard dengan tangan kirinya. Dan Im mengangkat genggaman tangan kanannya tinggi-tinggi. 



Ini balasan untuk orang yang khianat macam kau!



Dan tatkala Im menghayunkan penumbukanya, kedengaran satu jeritan.



IMMMMMMMMMMMMM! STOPPPPP!


Im menoleh. Liza? 



Im, kenapa pukul Bard? Bard tak salah apa pun. Bard hanya cuma bantu saya.


Tolong? Awak tak payah tipu saya lah. Saya dah tahu. Tapi kenapa Bard? 


Im, awak tak faham...


FAHAM AWAK KATA? PERNAH KE AWAK CUBA FAHAM PERASAAN SAYA KAT AWAK?


Im.. 

Ketika itu mata Liza bergenang dengan air mata


PLEASE LAH LIZA. KAU JANGAN INGAT AKU AKAN LEMBUT HATI SEBAB AIR MATA KAU!


Dan Bard bangun. Memegang dua2 bahu Im dan melepaskan satu tendang padu di perut Im. Im jatuh tersungkur di atas tanah. Matanya berpinar. Sakit. Dan Bard bersuara.


Bodoh. Kau tak tahu satu apa pun yang berlaku. Liza ni terpaksa lepaskan kau.


Bard, stop. Tak payah cakap. - pinta Liza


Diam Liza. Mangkuk ni tak tahu hargai pengorbanan kau. Mangkuk ni tak tahu kau terpaksa lepaskan dia. Mangkuk ni tak tahu semua tu sebab Ima ugut kau!


Ima. Ugut? Kesakitan itu seakan hilang. Im memandang ke arah Liza, meminta kepastian. Tapi Bard masih menyambung 'ceramah'nya.


Kau tak tahu kan Im? Malam sebelum korang dua putus, Ima telefon Liza. Kau tak tahu kan? Yang Ima ugut Liza. Ima kata sekiranya Liza tak lepaskan kau untuk dia, dia akan bunuh diri. Mesti kau tak tahu kan?


Dan Im tergelak. 


Haha. Semudah tu kau percaya Bard? Mana kau tahu Liza tak mereka cerita untuk dapatkan simpati kau?


Sebab aku tanya Zati, her bestfriend. Dan Zati terkejut sebab Ima pernah cakap cuma Zati ingat Ima main-main. 


Dan riak muka Im terus berubah 360 darjah. Im memandang tepat ke mata Liza dan cuba menggerakkan mulutnya untuk bersuara. Tapi, satu patah tidak keluar. Liza mengerti.


Im, maafkan saya sebab tidak beritahu awak semua ni. Saya cuma taknak sesiapa terluka sebab saya. Dan haritu ketika awak bercerita tentang Ima, saya sedar siapalah saya di hati awak berbanding Ima. Maafkan saya.


Dan Liza berlari sambil mengalirkan air mata. Bard memegang bahu Im, dan melepaskan satu lagi tumbukan ke perut Im. 


Kau bodoh. Kau yang khianat. 


Tapi Im pelik, kenapa Im merasakan sakit di hatinya, bukan di perut...

No comments:

Post a Comment