Sunday, October 3, 2010

24 - Mencari Ima

Petang itu, aku resah. Segala apa yang aku buat, semua serba tak kena. Ima. Namanya terngiang di kepala aku. Agak2nya, macamanalah dia sekarang. Hmm kenapa boleh pengsan pulak. Dia tak cakap pun dia sakit ke ape. Takkan sebab exam addmath siang tadi? 



Ish, ngarut!



Aku mengambil henfon di atas meja. Sepi tiada mesej, tiada misscall dari Ima. Uhh, umi! Lah macamana aku boleh lupa Umi! Lalu aku pantas mendail Umi.Tidak berangkat. Hmm sibuk agaknya. Dan aku cuba meletakkan kepala aku di atas bantal. Dan fikiran ku menerawang jauh ke masa lampau. Aku tertidur.




Allahuakbar Allahuakbar!!




Aku terbangun. Aduh peningnye kepala.. Lahhh dah pukul 7 suku ke ni. Lama betul aku tertidur. Ketika itu juga henfon aku berdering. Aku mengangkat tanpa aku memandang skrin.



Assalamualaikum


Im nape kol Umi tadi?


Eh Umi ke. Ingat siapa tadi


Im dah tau pasal Ima?




Zass. Ima!




Aah. Ima macamana Umi? 



Ima dah ok skit. Baru pukul 4 stgh tadi sedar. 



Oh baguslah. Umi kat hospital mana? Wad?



Umi kat....




Dan aku meletakkan gagang. Aku segera mandi dan bersolat maghrib. Kunci motor aku terus aku capai. Dan bermulalah perjalanan aku mencari Ima.



No comments:

Post a Comment