Sunday, October 3, 2010

22 - Kenangan yang silam


Im, boleh liza tanya satu soalan?


Em? Apa dia?


Knapa Im clash dgn ex dlu?




Ah sudah. Nie aku malas nie. Ima. Hmmm....




Im xske ckp sal die


Tp knpa Im?


Ntah


Awk masih tak prcya pd sy?


Bukan cam2, cume sy xnk. Please fhm ea?


Hmm yelah....






Im tahu Liza amat tak puas hati dengan jawapannya. Cuma Im benar2 mahu lupakan kenangan itu. Kenangan yang itu...


-------------------------

Catatan insan bernama Im.



"LAILAHAILLAH!! Imaaaaaaaaaaaaa"



Serentak bunyi kerusi bergeseran. Kerusi berlanggar meja, meja terbalik. 





"Imaaa!!! Bangunnn! Wei panggil cikgu cepat!!"



Ha? Ima? Aku salah dengar ke? 



"Imaaa!!"





Terdengar sekali lagi jeritan. 


Aku menoleh ke hadapan. Cikgu addmath kelihatan terkejut. Aku bingkas bangun. Dan aku berlari terus keluar tanpa sepatah kata. Ima, kelas sebelah. 




"Wei tepi skit, bagi ruang. Yang tak tolong tu, tepi la skit!!"

terdengar jeritan suara kecil



Aku segera mengasak. Bukan. Aku segera merempuh kumpulan manusia itu. Aku harus tahu Ima kat mana!


Ima. Itu dia. Terbaring lemah atas pangkuan rakannya. Aku segera duduk berlutut di sebelah Ima..


Ima.......





No comments:

Post a Comment