Monday, November 1, 2010

Selamat Datang November

1-11-10! That's the spirit!


Bismilahir Rahmanir Rahim...


Terasa lama tidak update blog ini. Bukan sibuk, bukan tiada idea. Cuma kemalasan melanda dan juga faktor kesihatan yang tidak membolehkan aku update. Ceh, cakap macam teruk je sakit. Well honestly, yes. 


Apa perasaan anda jika anda bangkit dari tidur dan masih menyedari anda bernafas? Apakah anda meneruskan rutin harian anda - menguap, mengeluh dan mengantuk? - atau anda memandang ke luar tingkap sambil terasa dingin angin subuh dan mengucapkan,


Terima Kasih Allah!


Hari itu, aku tahu harga nilai sebuah kehidupan. Benar orang kata, bila kita hampir mati, baru kita terasa nikmat hidup ini. Dan ya, memang hari itu aku terasa dekat dengan ajal. Aku tahu aku boleh mati, tapi berpantang maut sebelum ajal. Ceh, peribahasa. Sejak bila aku pandai bermadah ni ==!


Walau pun aku 'hilang' seketika, bukan bermakna aku pergi begitu sahaja. Aku masih bernafas, masih lagi boleh menyelesaikan soalan calculus. Okey, exam math haritu aku terlepas, sekarang entah bile nak repeat exam tu. Sorang2 lak tu, sungguh tak best. Dan telah ada beberapa orang yang 'merindui' blog aku. Okay perasan. Haha.


Dan ya, selamat kembali kepada ber-blogging :)

4 comments: