Saturday, August 14, 2010

Gelagat Prof

Lepas habis kelas programming, more specifically, kelas yang membebankan otak lebih dari kelas pendidikan seni dahulu. Aku minat programming cuma lecturer cakap dan type gila laju. Walau pun setiap hari aku berlatih menaip samada di Yahoo Messenger ataupun Facebook, namun masih tidak mencukupi.

Seperti ditakdirkan, kawan aku tengah ambil invoice dekat pejabat. Aku pun ambil lah juga, takut tamat tempoh, kene denda pula. Walau pun invoice tu boleh dijadikan alas nasi lemak sebab sampai sekarang aku tak tau apa faedah ambil invoice tu. Selepas mengambil invoice, mata aku dan member-member terpaku kepada seorang lelaki berpatawakan Arab depan pintu.

Monsieur Mahmood! Lecturer electric kami sem lepas.

Kami pun borak lah dengan beliau. Bertegur sapa, tanya khabar.

"Sir, can we have back our final papers of semester two?"
"Huh? What final?"
"Final semester two sir.."
"Ohh that one. Well I think that I must have left them in Baghdad LOL"

Okay, aku faham lecturer aku seorang ni. Dari dulu sampai sekarang, sempoi gila. Tapi memang serius berubah kurus gila. Dia sendiri mengaku hilang 5 kg. And some while before, I heard him talking to one of his colleague.

"Wow Mahmood, u seemed slimmer!"
"Well, when u are in Baghdad, you have to be slim. There's always a chance that a bomb come in and kill you. Hahaha"

Okay, dia sempat buat lawak pasal tu walaupun aku tak berasa nak gelak di saat itu.

No comments:

Post a Comment