Monday, August 1, 2011

65 - Merenung kisah silam

Amsyar hanya mampu merenung dari jauh. Di sudut hatinya, dia tahu Liza sedang menyembunyikan sesuatu. tentang kisah silam dirinya mungkin. Mungkin kekasih gelapnya. Mungkin sudah empunya. Atau mungkin apa saja..



Ahh. Cinta. Kusut.


Hah? Cinta, no way man. Tak mungkin aku jatuh cinta lagi.


Tapi, sayang?


Tak, sayang terlalu berat.


Ya, suka.. Aku hanya suka pada dia.


------------------------------------------------------------------------------------------------




Liza membelek² buku di atas rak. Matanya ligat mencari buku C++. Subjek semester ini. Ahh, subjek komputer. Entah kenapa dia terdaftar pula untuk subjek ini. Sudah lah dia ni buta it, lepas tu bertemankan laptop usang dia tu.. Silap dia juga sebab terikut kawan daftar.

5 minit kemudian, Liza terjumpa buku yang dicarinya. C++ for dummies. Ya, memang sesuai benar tajuk buku itu dengan diri aku. Liza mencari meja yang kosong. Mujur juga hari tu tak ramai pelajar yang menelaah pelajaran. Masing² lebih leka belajar di padang, angin tenang lah katakan..

Liza cuba untuk fokus. Include, iostream.. while, do.. ahhhhh! Apa benda semua ni? Pakai facebook pun da susah, inikan pula nak program. Ish, patutlah aku tengok orang belajar komputer ni rata² pakai cermin mata. Kalau terus gini, silap² dah jadi second harry potter aku nanti. Huh! Liza menghempaskan buku tanpa sedar.
Liza tersentak. Erk. Malu².




Hello cik ungu


Err? Oh awk. 


Geram?


Sedikit. Kenapa? Saya ade kacau kosentrasi awk ke. Kalau ye, minta maaf byk²


Eh tak perlu minta maaf. Cuma sy nak tanya sesuatu ni. Penting.


Kalau sy terasa hendak menjawab sekarang, bolehlah.


As you wish miss ungu.


And the question is...?


How can I be of service?


Well, one glass of water please.


I mean, can I help you with anything related with this book?


Oh, sy igtkan awk tengah bergurau tadi. Hehe maaf.


So let's see. C++?


Awak tahu?? - sambil terangkat kening sedikit


Of course. Saya pernah ambil subjek ni semester lepas.


Oh, nerd gak awk ni yeh.


Excuse meee?


Eh takde ape², kate nak tolong? Cepatlah.


Okay, so.......

No comments:

Post a Comment